“Chaoot ruimt huizen op” kopte de krant in hun eerste artikel over mij en mijn werk als professional organizer. Wat vond iedereen het grappig; de chaoot in hart en nieren die anderen ging helpen om structuur aan te brengen en productief te werken. Want hoe kon ik nou weten hoe je dat doet? Maar juist doordat ik weet tegen welke muren je aanloopt en welke valkuilen er op de loer liggen kan ik je goed begeleiden.

Mijn huis weerspiegelde de toestand in mijn hoofd. Hoe drukker het in mijn hoofd was, hoe rommeliger het in huis was. En hoe rommeliger het huis was, hoe onrustiger ik werd.

Altijd wilde ik alles meemaken, overal bij zijn en alles perfect doen. Dat gaat heel lang goed, maar als het fout gaat, dan gaat het echt fout. Het moment dat dat gebeurde was voor mij het moment om het roer om te gooien. Ik kon en wilde zo niet doorgaan.

Met vallen en opstaan heb ik pas op de plaats gemaakt. Ik heb mijn drukke baan opgegeven voor een minder veeleisende baan. Mijn studie stopgezet en ben mij in gaan lezen in de vele manieren van tijdmanagement en balans tussen werk en privé. Niet lang daarna startte ik met de opleiding tot professional organizer (OPOP) bij de Huishoudcoach. Ook tijdens het werken als organizer bleef ik mij bijscholen en heb onder andere mijn papieren als budgetcoach, AD(H)D coach en Senior Professional Organizer gehaald.

Ik heb mijn eigen werkwijze ontwikkeld waarin niet de methode maar de persoon centraal staat. We zijn immers allemaal verschillend van elkaar. Iedereen heeft andere uitdagingen en valkuilen en geen een methode is passend voor iedereen.